Webbplatsavtal
Återbetalningar och Returer
Integritetspolicy

Återbetalningar och Returer

Tack för att du besöker oss på Luckyeg!

Vi strävar efter att ge dig den bästa shoppingupplevelsen. Om du inte är nöjd med din beställning, vänligen kontakta oss för att påbörja returprocessen inom 7 dagar efter att du mottagit din vara(r).

Vänligen notera att vi endast accepterar produkter i sitt ursprungliga skick - oanvända, ofräscha, oändrade, oskadda, rena, fria från ludd och hår, samt med bibehållna och fästa etiketter. Vi kan inte behandla några produkter som returneras utan vårt förhandsgodkännande.

Om du vill returnera någon del av din beställning, måste du kontakta kundtjänst via Kontakta oss och få ett 'Produktretur'-formulär som måste inkluderas i ditt paket.

Defekta, skadade eller felaktigt skickade varor

Du har rätt att få full återbetalning om din vara/väror är defekta, skadade eller felaktigt skickade. Om du tror att dina varor skadades under leveransen, måste du skaffa 'Bevis på skada'-dokumentation från din leveranstransportör, som bör ingå i det returnerade paketet.

Färgmatchning

Inställningarna på din datorskärm kan påverka färgen på bilderna som visas på sidan. Små färgavvikelser innebär inte att varan är defekt eller felaktigt skickad. Om du dock är säker på att du har mottagit varan i fel färg, vänligen kontakta kundtjänst för att se om en retur eller återbetalning är möjlig.

Avbokningspolicy

- Beställningar som avbokas inom 24 timmar efter bekräftelse av betalning kommer att få återbetalning av inköpspriset.

- Beställningar som avbokas inom 24-48 timmar efter bekräftelse av betalning kommer att vara berättigade till en partiell återbetalning bestående av full fraktkostnad och 90 % av produktens inköpspris.

- Beställningar som avbokas mer än 48 timmar efter betalningsbekräftelse kommer att vara berättigade till en partiell återbetalning bestående av full fraktkostnad och 80 % av produktens inköpspris.

- När din beställning har skickats kan den inte längre avbokas.

Om du vill avboka din beställning, vänligen logga in på Mina beställningar, välj den beställning du behöver hjälp med och begär avbokning. Eller vänligen klicka på Kontakta oss för att fortsätta.

ÅtgärderTidsramarBelopp Återbetalt
ProduktFraktkostnad
AvbokningInom 24 timmar efter beställningsbekräftelse100%100%
Inom 24-48 timmar efter beställningsbekräftelse90%100%
Över 48 timmar, ej skickad80%100%
Beställning skickadIngetInget

Returprocess

1. Skicka en returförfrågan till Kundtjänst via Kontakt oss inom 7 dagar efter att du mottagit din beställning. Vänligen inkludera en förklaring och fotografier som anger orsaken till din retur.

Vi förbehåller oss rätten att inte acceptera returer utan vårt förhandsgodkännande från kundtjänst.

2. När vår kundtjänst har godkänt din förfrågan kommer vi att ge dig en returadress samt ett Produktreturformulär som måste fyllas i och ingå i din retur. Vänligen skicka varan/värorna via ditt lokala postkontor inom 3-5 arbetsdagar efter att du mottagit returformuläret. Vänligen använd INTE expresskurirer som UPS, DHL eller FedEx; den vanliga ekonomiska posttjänsten från Posten är tillräcklig. Vänligen behåll spårningsnumret säkert.

3. Alla returnerade varor kommer att genomgå inspektioner. Vi kommer att behandla återbetalningen när vi bekräftar att produkten har de problem du nämnt. När återbetalningen har behandlats av oss tar det vanligtvis 10-15 arbetsdagar innan pengarna krediteras till ditt konto, beroende på din bank eller betalningstjänst. Din bank eller betalningstjänst kan ta ut en liten transaktionsavgift.

Alla betalningar med kreditkort kommer endast att återbetalas till det ursprungliga kreditkortet.

Vänligen notera: Vi förbehåller oss rätten att inte behandla återbetalningen om varorna returneras i ett oacceptabelt skick.